Na jarenlange ervaring in het maken van b2b en b2c video’s met Annegien van den Ende filmt, dekte de naam de lading niet meer. Om die reden heb ik in juni 2017 Monkey Motions videomarketing opgericht. Naast het filmen, adviseert Monkey Motions haar klanten over de inzet van videomarketing in de breedste zin van het woord. Van format tot en met verspreiding.
Ik ontdekte steeds vaker bij mijn klanten, dat wanneer het om videocontent gaat, ze alle marketingprincipes uit het raam lijken te gooien. De behoefte om te zenden, de focus op het eigen bedrijf en de boodschap overheerst vaak. Het verkondigen van de boodschap lijkt dan het doel van de video. Het daadwerkelijke doel, het bereiken, raken en in beweging krijgen van de doelgroep wordt vaak simpelweg vergeten. Het frustreerde mij dat hierdoor video’s vaak hun doel niet bereikten en regelmatig met weinig views ergens online wegkwijnden. Door met Monkey Motions meer waarde toe te voegen in het voortraject met de klant, zullen de video’s hun doelgroep beter bereiken, raken en bewegen.
Monkey Motions gelooft dat je met video je doelgroep pas kunt bereiken, raken en bewegen, wanneer je je focus durft te verleggen van je eigen organisatie en boodschap naar de behoefte van je doelgroep.
Dagelijks komen er duizenden video’s online. Video’s waarvan er velen niet gezien worden door hun doelgroep en die dus ook hun doel nooit bereiken. Gekeken naar de enorme budgetten die vaak opgaan aan videoproductie, is dit een behoorlijke waste of money.
Monkey Motions wil zo veel mogelijk marketeers helpen aan een effectieve video marketingstrategie, zodat zij met video hun doelgroep daadwerkelijk bereiken, raken en bewegen.